expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, September 22, 2011

Kakitangan Kerajaan Bakal Dapat Bonus Lumayan & Naik Gaji???

Uish macam tak percaya je! Betul ke Pak Najib bermurah hati nak bagi bonus dan kenaikan gaji kepada kakitangan awam? Atau sekadar gimik untuk menghadapi Pilihanraya ke-13 yang bakal menjelang tak lama lagi? Huhu.. Kalau betullah Pak Najib sangat baik hati nak buat camtu, syukur Alhamdulillah.. Bertambah-tambah ramai lah orang swasta tak puas hati nanti. hehe.. Saja bikin ayat panas.:p


Actually ni semua dalam perancangan je. Entah jadi ke tak PM kita nak bagi bonus dan kenaikan gaji tu kena tunggu Bajet 2012 nanti ok. Semuanya masih dalam pertimbangan Kementerian Kewangan. Dengan keadaan ekonomi Malaysia tak berapa nak ok, mana mungkin nak keluarkan bajet yang banyak untuk 1.3 juta staff government.. Tapi yela, rezeki Tuhan yang nak bagi.. Siapa tahu kan?

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak sedang mempertimbangkan bonus lumayan atau kenaikan gaji bagi 1.3 juta kakitangan kerajaan — bakal diumumkan menerusi Bajet 2012 untuk menangani kenaikan kos sara hidup dan juga menjamin sokongan tenaga kerja sektor awam pada pilihan raya umum ke-13.' sumber Kerengga.

Pape pun tunggu cerita Bajet 2012 nanti apa yang akan diumumkan oleh Pak Najib.  Maklumlah, nak PRU ni memang macam-macam lah yang akan dilakukan oleh kerajaan mahupun pembangkang untuk menarik pengundi. Terpulang kepada rakyatlah nanti nak pilih yang mana..:) Time PRU je tetiba semua Pak Menteri jadi pemurah tabur duit dan 1001 janji... Tapi baguslah, duit rakyat juga. Daripada bagi Rosmah Mansur (RM) nanti habis dijolinya beli cincin. hehe..



Cik Misya : Kita keje gomen, kita tau ler....;)

2 comments :

mALd!EyA said... Reply To This Comment

kter gj goment gak..xtaw pong~
ehehehe....juz joke~=)

minta2 lah semua jd kenyataan..aminn..kayo mak cik~!

~AiMi SyAhiRAh~ said... Reply To This Comment

oyeke? Kmnterian mna? insyaAllah ade rezeki, amin..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...