expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, September 8, 2011

Topup akan dikenakan cukai 6% mulai 15 September 2011!

Lol.. Baru dapat 1 berita yang tak best.. Topup akan dikenakan cukai beb!!! Tadi salah seorang officemate aku menerima sms daripada line telefonnya. Mulai 15 September 2011, cukai perkhidmatan sebanyak 6% akan dikenakan setiap kali kita topup handphone kita! Waarghhh tak bestnya!!!;(( 

Maksudnya kalau korang topup RM10.00, 6% atau RM0.60 akan ditolak sebagai cukai. So, lepas ni korang takkan dapat menikmati 100% nilai topup korang walaupun RM5.00. Haish.. Malaysia ni.. Habis semua benda nak dicaj dan dicukaikan. 


Tak percaya? Maybe link Milo Suam ni dapat memberi sedikit info. 


Cik Misya : Kalau guna line camne plak? Ni saja nak melariskan penggunaan postpaid la ni..

3 comments :

Nurul Mazni said... Reply To This Comment

haish.. macam2lah.. susah gini~

Damienicha said... Reply To This Comment

gne line kn da memang ad servis chrge..6% jugak..dlm awal tahun ni dilaksanakan.

~AiMi SyAhiRAh~ said... Reply To This Comment

@nurul Mazni: Tula.. Tak fhm nape ade caj perkhidmatan. klu ine tu mmgla dia nak proses bil n sbgainya..

@dam: oyeke..? maafla sy tak guna line. tp ape yg guna topup peritla juga kan..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...