Topup akan dikenakan cukai 6% mulai 15 September 2011!

Lol.. Baru dapat 1 berita yang tak best.. Topup akan dikenakan cukai beb!!! Tadi salah seorang officemate aku menerima sms daripada line telefonnya. Mulai 15 September 2011, cukai perkhidmatan sebanyak 6% akan dikenakan setiap kali kita topup handphone kita! Waarghhh tak bestnya!!!;(( 

Maksudnya kalau korang topup RM10.00, 6% atau RM0.60 akan ditolak sebagai cukai. So, lepas ni korang takkan dapat menikmati 100% nilai topup korang walaupun RM5.00. Haish.. Malaysia ni.. Habis semua benda nak dicaj dan dicukaikan. 


Tak percaya? Maybe link Milo Suam ni dapat memberi sedikit info. 


Cik Misya : Kalau guna line camne plak? Ni saja nak melariskan penggunaan postpaid la ni..

Comments

  1. gne line kn da memang ad servis chrge..6% jugak..dlm awal tahun ni dilaksanakan.

    ReplyDelete
  2. @nurul Mazni: Tula.. Tak fhm nape ade caj perkhidmatan. klu ine tu mmgla dia nak proses bil n sbgainya..

    @dam: oyeke..? maafla sy tak guna line. tp ape yg guna topup peritla juga kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Popular Posts