expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, August 3, 2012

Kambing boleh daki gunung setinggi 4000 meter?

Salam semua. Hari ni terbaca 1 artikel tentang sejenis haiwan yang sangat hebat! Comel plak tu. huhu.. Pernah dengar tentang Kambing Gunung? Cer tengok gambar di bawah ni...


Mesti korang tak pernah jumpa kambing jenis ni kan? Saya pun tak pernah! Wakaka.. Huhu saya geram gila tengok kambing ni. Sangat comel dan rasa cam nak peluk-peluk! hehe.. Badan dia pun berotot-otot gitu.. Dan yang paling menakjubkan kambing ni boleh mendaki gunung tanpa apa-apa peralatan bantuan! Perghh hebat tu..! Kalah pendaki gunung everest tau..

Ni info selanjutnya tentang kambing gunung ni..

Kambing gunung merupakan pendaki yang hebat. Ia yang berasal dari Amerika utara ini menunjukkan kebolehan mendaki yang sangat cekap, mengalahkan pendaki- pendaki gunung terhandal. Hidup pada ketinggian 4000 m, berjanggut baik jantan dan betinanya dan mampu melompat sehingga 4 meter jauhnya..

Hebat kan? Itulah kebesaran ciptaan Allah s.w.t. :) Saya tengok kambing ni, sejuk hati saya. Warna putih bersih.. Duduk di kawasan yang aman damai.. Tenang je rasa.. ^_^



Cik Misya : Tak makan daging kambing.

No comments :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...