Manisnya... Pisang Sira!

Salam semua. Dah solat maghrib? Alhamdulillah kalau dah. Dah makan? Huhu. Macam kaum ibu-ibu plak rasa tanya soalan camnih. Hehe. Okla ada bakat jadi ibu. Ngeee..


Hari ni my officemate bagi saya sejenis manisan yang saya tak pernah makan. Maklumlah orang bandar, jarang dapat makan something tradisional nih. Heh bajet hot ler tuh.:-P


Manisan ni diberi nama 'pisang sira'. First time dapat makan ni. Huhu. Uols pernah rasa? Pisang yang direndam dalam air gula. Memang manis! Plus rasa lemak pisang cukup mengasyikkan. Cewah!


Tak taula ni manisan berasal daripada mana tapi officemate saya tu orang Kelantan. Sah-sah orang kelantan memang suka manis-manis. Tul tak?;-) Tapi okla dapat rasa something new. Sedap pun sedap. Tq to her!:-)



Cik Misya: Tambahkan manis dalam senyuman sebab gula dah naik harga.

Comments

  1. sedapnye tengok pon dpt rasa. nyumnyum

    ReplyDelete
  2. pisang sira biasanya kat kelantan...tp kat teganu pun ada jugak...asal makanan orang pantai timur kot...hehe

    ReplyDelete
  3. memang antara favourite ni,, hehe,,

    ReplyDelete
  4. lama x makan sira nyum~

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Popular Posts