Nilai mas kahwin di Malaysia mengikut negeri

Salam.. Haa kepada bakal-bakal pengantin tu, termasuklah saya hehe, jom tengok nilai mas kahwin di Malaysia yang terkini untuk rujukan anda semua..


Macam-macam nilai rupanya mas kahwin ni ya? Yang tak menahan di Negeri Sembilan dan Selangor. Ada beza-beza pula ikut taraf dan kedudukan. Erm.. Bukankah kita manusia sama je taraf? Mungkin ada sebab tertentu. So, yang paling mahal adalah di Selangor.. Untung incik tunang saya sebab saya Wilayah (Kuala Lumpur). Ahaks.. Pape pun yang penting nilai kasih sayang selepas berkahwin tu tak ternilai dek wang ringgit. :)


Cik Misya : Bertemu dengan beberapa pasangan yang salah sebelum berhasil ketemu yang terbaik.

Comments

  1. saya org kebanyakan je...hikhikhik..rm300

    ReplyDelete
  2. kedah xditetapkan pulak yeh..haha

    ReplyDelete
  3. tag - http://mymymushie.blogspot.com/2013/01/peplum-giveaway-by-full-house-closet.html

    ReplyDelete
  4. hehe tu baru mas kawen belum lg caj hantaran yg dikenakan pihak perempuan...

    ReplyDelete
  5. Waa..cik misya nak kahwin ye..hehe. Wanita yang paling baik untuk dinikahi adalah wanita yang murah mas kahwinnya. ^___^

    ReplyDelete
  6. nad org selngor..errr x tau nak ckp

    ReplyDelete
  7. mmg la mas kahwin rendah bagi negeri kuala lumpur tapi wang hantaran tinggi...bagi kelantan mas kahwin tggi sbb xda wang hantaran...

    ReplyDelete
  8. ad org ckp mas kawin mengikut negeri ni di tetapkn jakim... tol ke? kalau x ikut salah...

    ReplyDelete
  9. http://mstar.com.my/berita/cerita.asp?file=/2006/10/18/TERKINI/Mutakhir/Mas_kahwin_naik&sec=mstar_berita
    Ni berita tahun 2006 utk mas kahwin n9,xkn 2013, turun smula? Btol x?

    ReplyDelete
  10. Ade x anak2 dare ustaz yg single2. Yg. Baik pekerti hehe tringin nk kawin dah ni huhuu

    ReplyDelete

Post a Comment

Terima kasih atas kesudian anda memberikan pendapat positif anda. InsyaAllah Misya akan membalas komen bernas anda jika berkelapangan. Mana-mana komen berbentuk provokatif, hinaan, kutukan, berbaur lucah atau boleh menjatuhkan maruah seseorang akan direject dan dilaporkan kepada pihak berkuasa. Sekian.

Popular Posts