expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, April 23, 2014

Mangsa rogol di India akan dihukum gantung bersama perogolnya??

Salam semua. Apa kejadahnya la statement ahli politik dari negara India, Abu Azmi yang bakal bertanding dalam pilihanraya di India neh! Ada ke patut, wanita yang telah dirogol perlu dihukum gantung bersama-sama perogolnya! Tak faham betul dengan mentaliti politicians India ni. Patutlah jenayah rogol di negara India semakin menjadi-jadi.


Menurut metro.co.uk

A senior member of India’s Socialist Party, Abu Azmi, apparently said he wanted women who were forced to have sex against their will to be put to death at the same time as their attackers.

‘Rape is punishable by hanging in Islam but here, nothing happens to women, only to men. Even the woman is guilty,’ he told NDTV news.

‘Any woman if, whether married or unmarried, goes along with a man, with or without her consent, should be hanged.

‘Both should be hanged. It shouldn’t be allowed even if a woman goes by consent.’

Cerita penuh di SINI.


Erm... Tak tahu nak cakap apa dah dengan statement yang agak b&^%h ni. Dahlah pemimpin yang bercakap tu beragama Islam. Tak faham betul... Di India sememangnya kaum wanita dipandang rendah. Selalu ditindas dan menjadi mangsa keganasan rumahtangga. Kini bakal pemimpinnya pun tak ambil peduli tentang nasib wanita di sana sampai mangsa rogol pun perlu mati di tali gantung. Entah-entah pemimpinnya pun pernah terlibat kot dalam jenayah rogol? If mangsa dihukum bunuh sebelum perogol sebenar ditangkap maka penjenayah tersebut boleh bebas! MasyaAllah.. Semoga Allah melindungi wanita-wanita India di sana... Ingatkan kat Malaysia je ramai pemimpin suka keluar statement entah apa-apa. Peace...>_~


Misya : Teringin nak tengok Taj Mahal.

4 comments :

Liyliz said... Reply To This Comment

islam ke? ish biar btl pemimpin tu.

solehatun husna said... Reply To This Comment

punah harapan nak pegi tengok taj mahal.. astaghafirullah hal'azim.. dunia akhir zaman. pemimpin tu punya statement macam tak masuk akal.

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

diskriminasi wanita dan keputusan yang luar dari akal...

adnil linda said... Reply To This Comment

Eish..kecian mngsa jd mgsa kali ke 2...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...