expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Monday, September 7, 2015

Senangnyer wat dadih...!

Salam. Haa suka makan dadih? Dulu saya tak suka tau. Now tetiba leh jatuh cinta dengan dadih semenjak my mom try wat menggunakan bahan-bahan segera. Senang sangat rupanya nak wat!Saya boleh makan berbekas-bekas dalam masa sejam. Bagus juga sebab mengandungi khasiat susu. Almaklum saya ni jenis tak suka minum susu. Tapi dadih ni saya boleh telan pula. Mungkin bau susu tu dah kurang so bolehlah tekak saya terima. Raya baru ni ramai tetamu mengunjungi rumah saya. Pening gak apa desert nak dihidangkan. So teringat tepung dadih segera my mom pernah wat. Apa lagi, mendadih la saya! Hehehe..

Dengan sepeket tepung dadih segera tu saya boleh dapat 100 lebih bekas dadih!

Boleh wat untuk potluck. Huhu..

Inilah tepung dadih segera yang saya gunakan. Perisa kegemaran saya adalah jagung. Tak tahu lah nape suka sangat dadih jagung walhal saya tak suka air jagung mahupun puding jagung. Jagung bakar or cup corn tu makan plak. Eii menggatal kan tekak saya ni?  Huhuhu.. Tepung ni bleh beli kat pasaraya or kedai-kedai menjual alat dan bahan buat kek/kuih. 

Dadih ni nak bagi sedap letak banyak air... Pernah saya terkurang air maka jadi kurang sedap sebab dia tak lembut sangat. Bila lebihkan air, wow rasa dan teksturnya sangat superb! Hubby saya pun lepas 1, 1 dia makan. Alhamdulillah.. Hehe..



Misya : Jangan hisap dadah sudah.





6 comments :

Nadia Johari said... Reply To This Comment

nad suka coklat

Fendi Rocka said... Reply To This Comment

makan dadih pun senang

nor azman said... Reply To This Comment

sedapnya

Puan Wawa said... Reply To This Comment

Waahh, banyakknye dpt 100 bekas.. Tak habis nak makan kan..

Hisham Mohamad said... Reply To This Comment

sekarang ni semuanya segera... yelah, kita pun sibuk... yang penting sedap... kalau bersusah payah pakai resepi tradisional tapi tak menjadi rugi jer...


salam kenal... datang dari segmen theyanaonly...

Jemput ke senarai blogwalking... just tinggalkan url dibahagian komen.. mudah nak datang terjah setiap hari...

http://www.saljuhumairah.com/2015/08/senarai-blogwalking-blogger-pupular-2015.html

Nurmujahidah Ismail said... Reply To This Comment

kira masukkan air jela nih? kena buat ni. mesti hubby muja pun suka..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...