expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, May 1, 2016

Wajah Semut Yang Bengis Dan Ganas!

Salam. Pernah tengok wajah sebenar seekor semut dari dekat tak? Ahha mesti tak terfikir kan? Semut tu kecil camne nak tengok muka dia rite. Ataupun uols bayangkan wajah semut ni macam kartun dalam TV. Tapi ada saintis dari oversea telah menggunakan mikroskop elektron untuk merakamkan wajah sebenar semut. Nak tahu camne muka semut? Jom tengok gambar di bawah. 


Seram tak? Tak sangka kan rupa semut begini. Sekecil-kecil haiwan bernama semut ni ada rupa yang sangat bengis dan mungkin menyeramkan. Huhu. Patutla ada setengah semut bila menggigit perit juga sebab ada gigi macam tikus. 

Cer bayangkan semut tu sebesar tikus atau kucing, tak tahula camne ya. Tapi yela kuasa Allah s.w.t menciptakan semut berwajah ganas ni antara haiwan paling rajin dan mempunyai semangat kerjasama yang tinggi di dunia. Even manusia wajah cantik dan hensem pun ada yang pemalas dan tak suka bekerjasama. Alhamdulillah beruntung kita dapat lihat wajah sebenar semut. :)

Misya : Jangan menilai manusia melalui paras rupa.

4 comments :

Hanis Amanina said... Reply To This Comment

fuh, tengok gigi dia :O

Farah Waheda Wahid said... Reply To This Comment

Bila tengok wajah semut tu membayangkan movie semut gergasi...

sakura 8554 said... Reply To This Comment

ade janggut ke tuh??

Umie Yana said... Reply To This Comment

la macam tu ke rupa semut.. gigi je macam tajam jee

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...