expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Thursday, November 3, 2016

Doa Hari Khamis

Salam. Di pagi Khamis yang indah ini mari saya kongsikan doa yang boleh diamalkan setiap hari Khamis bagi memohon keberkatan sepanjang hari. InsyaAllah..

السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتهُ

. بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم
ٱلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ ٱلْعَـلَمِين۞ ٱلرَّحْمَـنِ ٱلرَّحِيم۞
مَـلِكِ يَوْمِ ٱلدِّين ۞ إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ۞ ٱهْدِنَا ٱلصِّرَطَ ٱلْمُسْتَقِيمَ۞ صِرَطَ ٱلَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ, غَيْرِ ٱلْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ ٱلضَّاۤلِّينَ۞



بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله رب العلمين، والصلاة والسلام على محمداشرف المرسلين و على اله وصحبه اجمعين

Ya Allah Ya Malikal Mulk…ingin kami memanjatkan syukur Alhamdulillah kami kepada Mu pada hari Khamis ini kerana masih diberi peluang utk berusaha mempertingkatkan ketaqwaan kami kepadaMu. Tanamkanlah keazaman yang kuat untuk kami mencapai tujuan itu. Hindarkanlah kami drpd terpengaruh dengan hal-hal keduniaan yang melemahkan kami untuk mendekatkan diri denganMu Ya Allah.

Ya Fattahu Ya Alim...

Bantulah kami dalam menjalankan urusan agama kami. Elokkanlah urusan dunia kami yang padanya tempat kami mencari kehidupan. Elokkanlah urusan akhirat kami, yang padanya tempat kami akan kembali untuk selama-lamanya. Jadikanlah kehidupan kami ini sebagai tambahan segala kebaikan kepada kami, dan jadikanlah kematian sebagai ketenangan kepada kami dari segala kejahatan, sesungguhnya kami ingin kembali kepadaMu dengan jiwa yang tenang, Ya Allah.

Ya Allah Ya Rahman, berikanlah rezeki yang mencukupi lagi halal dan diberkati, rumahtangga yang bahagia, zuriat yang soleh dan solehah, usia yang berkat, doa yang mustajab, hajat yang tertunai, kesihatan yang berterusan, hutang yang terbayar, keselamatan dan kesejahteraan dunia dan akhirat.

Ya Allah Ya Ghaffar..... kami memohon keampunan ke atas segala dosa-dosa kami, dosa kedua ibubapa dan mertua kami, dosa anak-anak dan pasangan kami serta seluruh ahli keluarga kami, guru-guru dan ustaz kami, sahabat-sahabat kami dann sekalian mukminin mukminat muslimin muslimat di mana jua mereka berada.

Selawat dan salam keatas junjungan kami Nabi Muhammad SAW serta ahli dan para sahabatnya. Segala puji pujian hanya utkMu Ya Allah Ya Rabbal Alaamiin. 

Mari Berzikir:



Misya : Zikir penyuci jiwa.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...